Customer Journey pentru magazinul LaRedoute – Corect sau gresit?

fashion-red-girl-wide

 

Home

 Pe pagina de Home cea de intampinare a vizitatorului se precizeaza 3 potentiale beneficii pentru cumparatorii de pe acest magazin online si anume: 

  • Transport Gratuit
  • 30 de lei Cadou pentru prima comanda
  • Geanta Bensimon la fiecare comanda ( cu precizarea ca acest beneficiu este mentionat si in partea de jos a header-ului, probabil pentru  o vizibilitate mai mare a acestuia)

O data cu trecerea mouse-ului peste fiecare beneficiu in parte se precizeaza si conditiile in care cei care cumpara de pe acest site pot avea parte de unul din cele 3 beneficii:

beneficiu-home

 

Transportul Gratuit se acorda pentru comenzi mai mari de 249 RON – suma e posibil sa ii stimuleze pe cei  care care initial doresc sa cumpere de o suma mai mica, sa cumpere de o suma mai mare pentru a beneficia de transport gratuit

Cei 30 de lei oferiti la prima comanda se acorda celor care se aboneaza la newsletter si cumpara de o suma mai mare de 149 RON –  in acest fel se acorda o reducere dar in acelasi timp magazinul ramane in contact cu cumparatorul prin newslettere trimise acestuia in mod regulat

In ceea ce priveste geanta Bensimon, aceasta se ofera pentru fiecare comanda pentru o valoare de peste 349 RON

Dupa cum se poate observa cele 3 beneficii se ofera in conditii diferite in functie de suma cheltuita aceasta fiind pe 3 nivele : mai mica ( 149 RON), medie ( 249 RON), mare (349 RON)

In acest fel sunt stimulati sa cumpere mai mult atat cei cu venituri mai mici cat si cei cu venituri mai mari. Toate aceste3 beneficii pot duce la o crestere a comenzii medii a magazinului La Redoute.

pagina-categorie

 

Continuand sa navigam pe site si intrand pe una din categoriile mari de produse cum ar fi Haine si Incaltaminte pentru femei (screen shot-ul de sus), se afiseaza o pagina in care ni se comunica in continuare cele 3 beneficii acestea fiind in concordanta cu cele 3 prezentate pe pagina de Home.

 

pagina-categorie-2

 

 Insa se poate observa ca o data intrati pe o categorie de produse din Haine si Incaltaminte cum ar fi paltoane femei ( cea de sus), cele 3 beneficii dispar aparand un alt beneficiu si anume un set de pat oferit pentru orice comanda ( nu se precizeaza daca valoarea comenzii trebuie sa atinga un anumit nivel de pret).  In situatia in care vizitatorii parcurg drumul pe site incepand cu pagina de Home si ajungand pe pagina de categorie pot deveni confuzi nestiind exact ce beneficii li se ofera in realitate. 

pagina-produs

Ajungand pe pagina de produs se poate observa ca in partea de sus se precizeaza acel beneficiu oferit si anume setul de pat ce este mentionat si pe pagina anterioara cea de categorie asa cum am scris anterior, neprecizandu-se nimic in schimb despre geanta BenSimon oferita cadou la orice comanda mai mare de 349 RON. Practic incepand cu pagina de categorie ( paltoane femei) s-a inlocuit geanta cu un set de pat din punct de vedere al beneficiilor oferite. Din nou exista posibilitatea ca cei care parcurg site-ul de la pagina de Home pana la cea de produs sa fie confuzi sa nu stie exact ce produs li se ofera cadou in caz ca a lor comanda este mai mare de 349 de RON

Insa tot pe pagina de produs se poate observa ca sub pret se precizeaza doua din cele 3 beneficii ce s-au mentionat pe paginile de Home si de  categorie mare ( Haine si Incaltaminte pentru femei). De subliniat ca aceste doua beneficii nu se precizeaza pe pagina de categorie (paltoane femei) existand o discontinuitate a comunicarii acestor 2 beneficii pe parcursul navigarii utilizatorului pe site. 

checkout-1

 Adaugand produsul in cos si ajungand pe pagina de checkout se poate observa ca acea geanta promisa cadou pe pagina de Home si categorie mare (Haine si incaltaminte )la o comanda mai mare de 349 RON este intr-adevar oferita cadou. Dat fiind faptul ca in pasii anteriori parcursi de vizitator si anume pe pagina de produs si pagina de categorie ( paltoane) nu se precizeaza acest beneficiu ci un altul si anume un set de pat, din nou se pot crea confuzii in randul vizitatorilor site-ului cu privire la benefiicile de care pot avea parte in cazul in care decid sa cumpere de pe site.

In concluzie, neavand informatii mai detaliate nu se poate afirma cu certitudine ca cei de la La Redoute au de suferit de pe urma unei astfel de neconcordante intre beneficiile precizate pe paginile site-ului dar in general cred ca este bine sa existe o concordanta intre ceea ce i se promite vizitatorului, astfel existand un risc de a-l deruta si de a-l face sa  paraseasca site-ul fara sa cumpere.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>