Greseli in marketingul online!

do-not-make-these-mistakes-1

 

In cele ce urmeaza am sa fac referire la anumite experiente pe care le-am avut cu magazinele online atat din Romania cat si din strainatate, cunoscute si mai putin cunoscute, in calitate de cumparator online. De cele mai multe ori am avut experiente placute dar totodata am observat anumite tactici de marketing online care pot fi imbunatatite semnificativ.

 

logo-amazon

1.Amazon

Trimiterea unui mail pentru review-ul produselor cumparate inainte de livrarea acestora.

Pe data de 24 Iunie am facut o comanda pe Amazon pentru 2 carti si am ales ca produsele sa mi se livreze in 2 – 4 saptamani lucru care s-a si intamplat. Insa am primit un mail de la Amazon pentru a face un review la cele doua carti cumparate pe data de 27 Iulie. Dat fiind faptul ca eu inca nu primisem cartile nu aveam cum sa fac review la ele. Produsele au fost livrate la mai mult de o saptamana dupa ce am primit mailul de review. Deci TIMING-UL este foarte important. Greseala ar fi putut fi reparata in cazul in care mai primeam inca un mail de review de la Amazon dupa livrarea produselor dar acest lucru nu s-a intamplat.

Data Activitate
24.06.2014 Efectuare comanda
27.07.2014 Primire mail pentru review pentru produs
3.08.2014 Primire produse

amazon-comenzi

 mail-pt-review

 

logo-elefant
2.Elefant

Trimiterea unui mail  barbatilor cu oferte promotionale adresate publicului feminin.

In luna aprilie am facut o comanda pentru o carte pe site-ul celor de la Elefant. Dat fiind faptul ca era prima oara cand am cumparat de la ei mi-am facut cont pentru a putea face comanda si totodata m-am abonat la newsletter unde am bifat casuta ca sunt barbat. La cateva zile dupa comanda am primit de la ei un mail cu subiectul : Esti mai frumoasa cand citesti. Era vorba de o oferta promotionala adresata femeilor care daca ar fi cumparat produse cosmetice de minimum 90 de lei primeau un voucher de 40% reducere la orice carte cumparata.

Subiectul mail-ului era unul de natura emotionala, avea legatura cu oferta prezentata in mail dar publicul destinatar a fost unul gresit. Probabil atunci cand s-a expediat mailul, acesta a fost trimis atat barbatilor cat si femeilor nefacandu-se diferenta intre ei.

mail2

logo

3.Don Men

Trimiterea unui mail la cateva zile dupa comanda in care se promova acelasi produs cu cel deja comandat si nelivrat inca.

In urma cu ceva timp am facut o comanda pentru o bluza pe site-ul celor de la Don Men. Am facut comanda pe site si la doar trei zile dupa, am primit un mail in care se promova produsul deja cumparat de mine dar inca nelivrat. Din moment ce eu deja cumparasem acel produs in urma cu 3 zile nu aveam cum sa imi doresc acelasi produs la doar 3 zile dupa prima comanda.

In locul acelui mail s-ar fi putut trimite altul  in care sa se promoveze un produs complementar cu bluza deja cumparata de mine cum ar fi o pereche de pantaloni sau o camasa. Si sa fiu intampinat cu un mesaj fie in subiectul mail-ului fie in newsletter : Bine te-am regasit! Nu ai vrea sa iti accesorizezi bluza cu o pereche de pantaloni sau cu o camasa? Si sa imi fie prezentati in newsletter pantalonii, camasile sau/si alte produse complementare cu bluza deja cumparata de mine.

Se poate observa mai jos in mailul pe care l-am primit ca si in subiectul acestuia  era precizata  Oferta de pulovere : Vezi colectia DON de pulovere. Dat fiind faptul ca inca din subiectul mail-ului se preciza la ce face referire newsletter-ul respectiv si eu cum deja cumparasem un pulover asta facea sa existe un risc semnificativ sa nici nu deschid newsletter-ul.

Produs comandat:

produs-comandat

 

Mail-ul primit:

mail

logo-bonprix

4.Bonprix

4.1 Pe pagina de produs in sectiunea “Sfatul expertului” unde se dorea sa se faca un CROSS SELLING s-au prezentat niste produse necomplementare cu produsul principal.

Se poate observa in screen shot-ul de mai jos ca in sectiunea “Sfatul expertului” unde se doreste sa se faca un upsell sunt prezentate 2 produse necomplementare/ neaccesorizabile cu produsul principal. La un hanorac/bluza sport nu se pot purta pantofi cu toc lacuiti. Totodata cureaua nu poate fi un produs accesorizabil cu bluza de training sport ci mai degraba cu niste pantaloni sau un costum.

De regula in sectiunile de Up Sell se prezinta niste produse complementare cu cel principal.

Pentru si mai multe informatii utile despre tacticile de Up Sell puteti citi articolul lui Neil Patel – 15 Persuasion Lessons You can Learn From Amazon’s Upsell Strategy.

pagina-produs

4.2 Setarea unui anunt Adwords cu link catre o categorie de produse diferita fata de cuvantul cheie pe care s-a licitat.

In perioada sarbatorilor de Iarna cei de la Bonprix au desfasurat o campanie Adwords pentru categoria de camasi barbati. Anuntul lor aparea in primele pozitii in Adwords dar cand se dadea click pe anunt ducea catre pagina/categoria de tricouri.

Aceeasi situatie a fost valabila si in cazul expresiei de cuvinte cheie “bluze femei”. Pe acest cuvant cheie aparea anuntul Bonprix cu titlul  “Bluze femei” si dand click pe anunt pagina de aterizare era pagina de Home a site-ului Bonprix.

In general in astfel de situatie probabilitatea de a se realiza conversia este destul de mica.

Probabil cel de la Bonprix folosesc Dynamic Ads pentru campaniile Adwords care seteaza automat anunturile  oferiind multe avantaje dar din cate se vede si dezavantaje.

Campania a inceput in luna decembrie 2014 si la sfarsitul lunii ianuarie 2015 campania inca derula in acelasi mod.

camasi-barbati

 

Pagina de aterizare

tricouri-barbati

Un articol pe care il puteti citi pentru a stii cum sa creati anunturi si pagini de aterizare care convertesc este : Give Your Advertising ROI a Serious Boost by Maintaining Scent (11 examples)

 

4.3 Trimiterea de newslettere barbatilor in mod regulat cu oferte cu produse pentru femei 

Pe o perioada mai lunga de timp  de cateva luni de zile in  2014 am monitorizat newsleterele trimise de catre cei de la Bonprix pe doua adrese de mail cu nume de fata si nume de baiat. S-a putut observa ca s-au trimis aceleasi newslettere si unei adrese de mail si celeilalte. O mare parte  mai mult de 90% din newslettere trimise s-au axat pe oferte adresate publicului feminin. Totodata si subiectele mail-urilor au fost axate pe publicul feminin. Un exemplu de un astfel de mail puteti vedea mai jos.

In general este bine sa se segmenteze newslettere macar in functie de sex. Barbatilor sa li se trimita newslettere cu produse pentru barbati si femeilor sa li se trimita newsletere cu oferte pentru ele. Sau se pot trimite newslettere cu aceleasi oferte atat unor cat si celorlalte dar acele newslettere sa contina oferte atat pentru barbati cat si pentru femei.

 Mai jos se poate observa subiectul unuia din newslettere pe care le-am primit dar si newsletter-ul in sine.

email-cu-subiect

 

email-bonprix

Dupa cum se poate observa atat subiectul mail-ului cat si produsele prezentate in newsletter fac referire la publicul feminin. Daca destinatarul este un barbat probabilitatea ca acesta sa deschida mail-ul este una destul de mica si totodata este si mai putin probabil ca el sa cumpere vreunul din produsele prezentate in newsletter.

logo cel5.Cel

Promovarea unui calorifer in luna septembrie atunci cand inca sunt temperaturi ridicate in Romania

Cei de la Cel au realizat la inceputul lunii septembrie, mai exact pe 1 Septembrie ( se poate vedea in partea dreapta jos data) o campanie de bannere pe Facebook in care au promovat calorifere electrice pentru incalzire in acea perioada in Romania fiind inca cald. Totodata mesajul bannerului respectiv era: Este frig? Incalzeste-te!

calorifer

 

logo-emag

6. Emag

Trimiterea unui mail pentru a se face o evaluare a satisfactiei clientilor cu privire la ultima comanda realizata dar chestionarul din mail nu mai era activ.

mail-1

chestionarul-nu-mai-este-activ

 

 

logo-bocane

7.Bocane

Aparitia pe pagina de produs a unei ferestre prin intermediul careia eram indrumat sa cumpar acelasi produs aflat pe pagina principala dar nu se oferea nici un beneficiu in plus fata de ce era precizat deja pe pagina principala

pagina-de-produs1
Se poate observa ca in acea fereastra sunt prezentate 2 preturi dar de faptul este acelasi pret. Pretul taiat este identic cu cel netaiat. De regula pretul taiat este mai mare iar cel netaiat mai mic pentru ca potentialul cumparator sa is idea seama de reducerea de care poate beneficia in cazul in care decide sa cumpere produsul. In situatia de fata nu era vorba de nici o reducere deci acea fereastra nu putea influenta cu nimic decizia de cumparare.

Pentru ca acea fereastra sa aiba un impact pozitiv asupra vizitatorului site-ului ar fi trebuit sa contina o reducere de N % sau sa se precizeze ca mai sunt doar 2 3 bucati pe stoc.

2 exemple bune de astfel de ferestre care pot impulsiona decizia de cumparare sunt:

reducere-decorix

 

decorix-putine-produse-pe-stoc

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>