Analiza site-ului Eurocor si a concurentilor acestuia

cover-photo-eurocor1

Obiective

  • Identificarea portofoliului de cursuri de limbi straine ale site-ului Eurocor si a modului in care acestea sunt prezentate pe site
  • Aflarea principalilor concurenti ai site-ului
  • Determinarea pozitiei site-ului pe cuvinte cheie in zona rezultatelor organice in raport cu concurentii principali
  • Identificarea pozitiilor ocupate de catre concurenti in zona rezultatelor organice
  • Propunerea unor recomandari pentru imbunatatirea site-ului Eurocor

Oferta de cursuri de limbi straine Eurocor

  • Cursuri de limba engleza
  • Cursuri de limba germana
  • Cursuri de limba franceza
  • Cursuri de limba spaniola
  • Cursuri de limba italiana

Pagina HOME

pagina-home

  • Mesaje Call to Action –
    “Fa parte din noua generatie de studenti…”
    “Investeste inteligent in viitorul tau!”
  • Modalitate de contactare prin telefon
  • Programul disponibil
  • Se evidentiaza oferta speciala valabila pentru toate cursurile
  • Elemente de credibilitate pentru calitatea cursurilor oferite: 17 ani de activitate, peste 240.000 de cursanti
  • Se precizeaza ca Eurocor face parte din cea mai importanta scoala europeana specializata in cursurile la distanta
  • Se evidentiaza toate componentele de oferta: caiete de curs, aplicatii mobile si cont online de student
  • Oferta este promovata ca fiind cea mai moderna metoda de studiu
  • Mesaje CTA : “ Incearca si tu”
  • Elemente de credibilitate: “Peste 240.000 de cursanti” au incercat aceasta metoda de studiu

Propuneri de imbunatatire pt pagina de Home

  • Introducerea unui buton de search in partea de sus a site-ului pe toate paginile
  • Introducerea in meniul de sus  a unui link care sa duca catre sectiunea Q & A
  • Introducerea unui alt link in meniul de sus care sa duca catre o pagina cu toate tematicile cursurilor
  • In meniul vertical ar trebui introduse niste link-uri care sa duca catre toate cursurile de o anumita limba straina cum ar fi: cursuri limba engleza (incepatori, avansati, intermediari, afaceri, etc) – cand cineva va cauta pe Google “cursuri limba engleza” si va da click pe anuntul Eurocor fie din Adwords fie din zona organica sa i se deschida o pagina cu toate cursurile de limba engleza (incepatori, mediu, avansati) astfel incat el sa isi aleaga cursul care i se potriveste cel mai bine ( Un exemplu bun ar fi pagina de Cursuri de contabilitate)

Pagina Categorii Cursuri – Imbunatatiri

tematica-si-pret-

  • Introducerea unui link catre tematica cursului respectiv ( o componenta foarte importanta a cursului)
  • Precizarea pretului cursului respectiv sau pretul modulului

Site Eurocor – Pagina Cursuri de Engleza nivel de Baza – Prima parte

pagina-de-produs

  • Clip video – prezentarea beneficilor absolvirii cursului
  • Mesaj CTA – “Inscrie-te la curs”
  • Buton GRATUIT Lectia demo prin care se poate solicita o parte din curs
  • Precizarea ofertei speciale – PRET NOU
  • In partea de jos este un banner in care se promoveaza oferta speciala prezentata si pe pagina de Home

Elemente negative

  • Desi se evidentiaza PRETUL NOU al cursului nu se mentioneaza care este acest nou pret comparativ cu pretul vechi
  • Eticheta Pret Nou ar putea fi inlocuita cu o alta pe care sa scrie Pret promotional sau Oferta Speciala
  • Nu se precizeaza care este TEMATICA CURSULUI – o componenta foarte importanta a cursului

Propuneri de imbunatatire pentru Pagina de Cursuri de Engleza nivel de Baza – Prima parte

inceput-pagina-de-produs-imbunatatiri

  • S-a mentionat si evidentiat care este pretul nou al cursului comparativ cu pretul vechi pentru ca posibilul cursant sa isi dea seama in ce consta oferta speciala
  • S-a modificat eticheta Pret nou cu Oferta Speciala
  • S-a introdus un link catre tematica cursului
  • S-a introdus si o poza care il ilustreaza pe cursant invatand dupa cursul Eurocor
  • Se poate opta sa nu se treaca pretul cursului in prima parte de prezentare a ofertei mergandu-se pe ideea ca mai intai se prezinta beneficile cursului dupa care la sfarsit se precizeaza si pretul – ar trebui testate ambele variante

Site Eurocor – Pagina Cursuri de Engleza nivel de Baza – A II-a parte

pagina-engleza-extras-audio-si-prezentare-curs

  • Se ofera un extras audio din curs
  • Are loc descrierea cursului
  • Mesaje CTA : Inscrie-te la curs
  • Buton GRATUIT Lectia Demo

Elemente negative

  • Paragrafe mult prea lungi  (oamenii nu au rabdare de a citi pe internet paragrafe lungi de aceea acestea trebuie sa fie cat mai scurte de 3 4 randuri cel mult, ei mai mult scaneaza)
  • Text monoton
  • Poza nu este reprezentativa pentru curs
  • Componentele cursului ar trebui prezentate ca niste plusuri/beneficii pentru potentialul cursant si evidentiate intr-un fel sau altul

Propuneri de imbunatatire pentru Pagina Cursuri de Engleza nivel de Baza – A II-a parte

pagina-engleza-extras-audio-si-prezentare-curs-imbunatatiri

  • S-a introdus un mesaj CTA – Invatati limba engleza intr-un mod confortabil si eficient
  • Informatii mult mai usor de citit si urmarit
  • Timp mai scurt de parcurs al textului
  • O evidentiere mai accentuata a componentelor cursului
  • Poze reprezentative pentru cursant

Site Eurocor – Pagina Cursuri de Engleza nivel de Baza – A III-a parte

diplome-si-beneficii

  • Se precizeaza beneficiile optiunii eCurs
  • Se descriu certificatele de absolvire Eurocor si cel emis de Ministerul Muncii
  • Se precizeaza avantajele cursului

Elemente negative

  • Beneficiile urmarii cursului nu sunt suficient de bine evidentiate

Propuneri de imbunatatire pentru Pagina Cursuri de Engleza nivel de Baza – A III-a parte

diplome-si-beneficii-imbunatatiri

  • S-a adaugat un mesaj CTA
  • S-au accentuat beneficile urmarii cursului Eurocor
  • S-a adaugat o poza care poate da un pic de viata textului si care poate contribui la convingerea potentialului cursant sa urmeze cursul Eurocor

Site Eurocor – Pagina Cursuri de Engleza nivel de Baza – A IV-a parte

Optiunea-eCurs

Elemente negative

  • Descrierea structurii cursului este prea lunga
  • Beneficiile/Avantajele optiunii eCurs nu sunt suficient de bine evidentiate

Propuneri de imbunatatire pentru Pagina Cursuri de Engleza nivel de Baza – A IV-a parte

Optiunea-eCurs-imbunatatiri

  • Text mai scurt
  • Informatii usor de scanat si citit
  • Avantajele optiunii eCurs mai bine evidentiate

Site Eurocor – Pagina Cursuri de Engleza nivel de Baza – A V-a parte

Pret-Curs

  • Banner ce promoveaza oferta speciala
  • Butoane CTA
  • Pretul de lista al cursului
  • Pretul promotional
  • Tematica cursului

Site Eurocor – Pagina Cursuri de Engleza nivel de Baza – A V-a parte

Q-and-A

  • In ultima parte a paginii este o sectiune Q & A in care vizitatorii pt afla raspunsurile la cele mai intalnite intrebari legate de cursurile Eurocor

Elemente negative

  • Aceasta sectiune Q & A este accesibila doar din partea de jos a paginii si nu si din meniul de sus  sau de undeva din paginile site-ului above the fold

Propuneri de imbunatatire a modului de prezentare a ofertei: Beneficii care nu se precizeaza in prezentarea actuala

beneficii-neprecizate

  • S-au adaugat beneficii importante care nu sunt precizate in prezentarea actuala
  • S-au adaugat poze care sa il faca pe cititor sa inteleaga si sa perceapa mai bine si mai usor beneficile
  • In functie de profilul cumparatorului se pot schimba pozele pentru ca acestea sa fie in concordanta cu profilul majoritar/reprezentativ ca sex, varsta, etc.

Propuneri de adaugare de testimoniale

testimoniale

  • Testimonialele/Review-urile aduc un plus de credibilitate in favoarea calitatii produsului/serviciului oferit
  • Review-urile nu se obtin usor dar se pot desfasura diverse concursuri pt obtinerea acestora
    Ex: Trimitere de mail-uri in care destinatarii sunt anuntati ca pot castiga un premiu prin tragere la sorti daca fac un review la produsul/serviciul cumparat. Emailul sa aiba link direct catre produsul cumparat de destinatar astfel incat acesta sa trebuiasca sa faca cat mai putine click-uri pentru a face review-ul 

Toate aceste modificari ar putea duce la CRESTEREA RATEI DE CONVERSII

Toate variantele trebuie testate

Pentru a afla si alte informatii de usability/user experience care sa va ajute sa creati pagini de site-uri persuasive va recomand inca doua articole:

1. Avinash Kaushik –Digital Design & User Experience Best Practices: Happiness + Profits!

2.Tommy Walker –The Landing Page Optimization Guide You Wish You’ve Always Had

 Pozitia site-ului Eurocor si a principalilor concurenti in zona rezultatelor organice

Cuvinte cheie Cautari pe
Google
Pozitie in Google
–  Eurocor
Pozitie in Google
–  Fidescentre
Pozitie in Google
–  British Council
Pozitie in Google
–  Britanica
Cursuri limba engleza 6120 48 4 1 2
Cursuri limba spaniola 340 55 8 30 42
Cursuri limba italiana 750 16 9 nu ofera astfel de cursuri nu  e in primele 50 de rezultate
Cursuri limba germana 2620 65 8 nu ofera astfel de cursuri nu  e in primele 50 de rezultate
Cursuri limba franceza 1000 30 7 26 9
  • Pozitiile site-urilor s-au identificat cu tool-ul Rank Checker de pe site-ul www.seocentro.com si s-au verificat pozitiile manual ( Se poate folosi si Rank Traker)
  • Numarul de cautari s-a identificat cu Keyword Planner care nu da rezultate exacte dar te ajuta sa iti faci o idee despre cuvintele cheie cautate
  • Pozitiile ocupate de Eurocor in SERP sunt foarte slabe
  • Principalul concurent este site-ul www.fidescentre.ro care apare pe prima pagina pe toate cuvintele cheie analizate
  • Ceilalti concurenti analizati British Council si Britanica nu ocupa nici ei pozitii bune in SERP

Analiza SEO off-page pentru Eurocor si concurentii sai

  • In continuare se vor analiza concurentii care apar pe prima pg. in SERP pentru expresia de cuvinte cheie – exact match- “ cursuri limba engleza”
  • Pentru generarea rezultatelor s-au folosit tool-urile Open Site Explorer (varianta free+cont facut) si MajesticSEO (varianta platita)
  • S-a realizat o analiza privind nr de backlink-uri de tip follow, nofollow, domenii, Ip-uri clasa C, etc.

 Legenda

  • PA = Page Authority
  • PR = Page Rank
  • MR = Moz Rank
  • Int Links = Internal Links
  • Ext Links = External Links
  • MT = Moz Trust
  • Lk RDs = Linking Root Domains
  • Link Diversity=Ext Links/Lk RDs
  • KW = KeyWord
  • Xct Anc Txt = Exact Anchor Text
  • DA = Domain Authority
  • DmT = Domain Moz Trust
  • DmR = Domain Moz Rank

O analiza similara se poate face si pentru alte cuvinte cheie precum: cursuri limba franceza,  spaniola,  germana,  etc

 URL Link Metrics

Pozitie in Google Competitor Citation Flow Trust Flow # Ext Lks Ref Dom Link Diversity
1 British Council 48 45 22263 252 88.35
2 Britanica 38 26 2464 238 10.35
3 Fidescentre 33 42 2017 160 12.61
4 Easy English 24 33 269 63 4.27
5 Cursuri B-Smart 29 18 211 29 7.28
6 Abest 27 16 366 52 7.04
7 Engleza-Online (Dictionar) 35 35 1420 102 13.92
48 Eurocor 43 46 8324 254 32.77

Sursa: MajesticSEO – August 2014

Domain-Wide Link Metrics

Pozitie in Google Competitor Citation Flow Trust Flow # Ext Lks Ref Dom #Linking C Blocks
1 British Council 36 36 35560 404 323
2 Britanica 27 17 2561 241 87
3 Fidescentre 26 35 2201 187 139
4 Easy English 22 30 339 68 54
5 Cursuri B-Smart 22 12 224 32 30
6 Abest 25 9 680 66 55
7 Engleza-Online (Dictionar) 30 32 75506 200 163
48 Eurocor 36 40 89524 758 572

Sursa: MajesticSEO – August 2014

Vizualizand cele tabele de mai sus si excluzand site-ul Eurocor se poate observa ca Bristish Council care are cele mai linkuri, domenii si ip-uri de clasa C este pe primul loc in zona rezultatelor organice .

Totodata se poate observa ca in ceea ce priveste indicatorii Citation Flow si Trust Flow, acestia sunt cei mai mari la British Council ceea ce conteaza in pozitia site-ului cu acelasi nume in zona rezultatelor organice.

Pentru ca un site sa fie pe primul loc nu trebuie neaparat sa aiba cele mai multe link-uri ci conteaza foarte mult si autoritatea acelor site-uri pe care sunt link-urile respective. De asemenea este foarte importantasi partea de ON PAGE pentru o optimizare cat mai buna.

URL Anchor Text Metrics

Pozitie in Google Competitor Xct Anc. Txt Lks Xct Anc. Txt RDs Part Anc. Txt Lks Part. Anc Txt RD Brand Anc. Txt Lks Brand Anc. Txt RDs
1 British Council 18128 258
2 Britanica 740 3 663 163 355 71
3 Fidescentre 5 1 1844 158
4 Easy English 3 2 58 6 69 21
5 Cursuri B-Smart 231 21
6 Abest 11 5 561 84
7 Engleza-Online (Dictionar) 5 2 1403 115
48 Eurocor 9 2 34 10 2283 186

Sursa: MajesticSEO – August 2014

  • Exact Anchor Text: “Cursuri limba engleza“
  • Part Anc Txt – S-au luat in considerare expresii precum:curs limba engleza,
    curs de engleza, cursuri engleza etc.
  • Brand Anc.: S-au luat in considerare expresii care contineau si brandul: curs eurocor, institutul eurocor, british council, british council Romania , Fides centrul de limbi straine, etc

Vizualizand cifrele  din tabelul cu ancore, se observa ca multe din ele sunt pe brand. Se recomanda insa ca ancorele sa fie semantice si sa nu se puna accent doar pe brand ci si pe categoriile de produse cum ar fi cursuri limba engleza, curs engleza si totodata este bine ca ancora sa contina si un mesaj CTA (Call to Action) ex; Invata un curs de limba engleza pentru a avansa profesional. etc.

In continuare se vor analiza aceiasi concurenti dar cu un alt tool : OpenSite Explorer

URL Link Metrics

Pozitie in Google Competitor Page Authority Page Rank MOZ Rank MOZ Trust # Ext Lks # Ext Followed Links # Ext Nofollowed Links # Lk RDs #Linking C Blocks Link Diversity
1 British Council 58 7 5.76 6.29 7204 7074 130 228 46 31.6
2 Britanica 38 2 4.37 5.23 562 559 3 57 10 9.86
3 Fidescentre 36 4 5.12 5.58 118 105 13 49 9 2.41
4 Easy English 29 4 4.69 5.48 76 47 29 17 1 4.47
5 Cursuri B-Smart 30 1 5.36 5.66 24 23 1 7 4 3.43
6 Abest 21 3.36 3.36 1 68 23 5 2 21 4
7 Engleza-Online (Dictionar) 37 4 6.25 5.9 62 53 9 38 10 1.63
48 Eurocor 44 4 6.51 5.96 2730 2438 292 84 18 32.5

Sursa: OpenSIte Explorer – August 2014

Domain-Wide Link Metrics

Pozitie in Google Competitor Domain Authority Dm Rank Dm T Trust DmR/DmT # Ext Links # Lk RDs #Linking C Blocks
1 British Council 38 4.66 4.83 0.96 13323 437 28
2 Britanica 26 3.39 3.48 0.97 572 58 10
3 Fidescentre 27 3.42 3.36 1.02 136 53 10
4 Easy English 18 3.34 3.16 1.06 165 20 1
5 Cursuri B-Smart 18 3.45 3.49 0.99 24 7 4
6 Abest 21 3.36 3.36 1 68 23 5
7 Engleza-Online (Dictionar) 26 3.19 3.19 1 62 68 19
48 Eurocor 35 4.28 3.83 1.12 5306 192 46

Sursa: OpenSIte Explorer – August 2014

Ca si in cazul cifrelor date de Majestic SEO, cele de la Open Site Explorer sunt cele mai bune pentru site-ul British Council, putand sa se observe ca are domeniul cu cea mai mare autoritate, cel mai mare rank domain si cel mai mare Page Rank.

De asemenea are cele mai multe link-uri externe pe cele mai multe domenii si cele mai multe IP-uri clasa C.

URL Anchor Text Metrics

Pozitie in Google Competitor Xct Anc. Txt Lks Xct Anc. Txt RDs Part Anc. Txt Lks Part. Anc Txt RDs Brand Anc. Txt Lks Brand Anc. Txt RDs
1 British Council 5648 213
2 Britanica 618 20 389 36
3 Fidescentre 17 4 70 36
4 Easy English 147 28 43 13
5 Cursuri B-Smart 89 5 19 4
6 Abest 54 18
7 Engleza-Online (Dictionar) 252 45
48 Eurocor 4 4 2324 70

Concluzii

Vizualizand cifrele din tabele date de catre Majestic SEO se poate observa ca desi Eurocor per total are cele mai bune cifre comparativ cu ceilalti 7 concurenti analizati este pe o pozitie mult inferioara acestora in zona de rezultate organice.

Cauza/Cauzele?

  • O posibila optimizare mai putin buna pentru expresia de cuvinte cheie “ cursuri limba engleza”
  • O posibila supraoptimizare a paginilor
  • O posibila/probabila penalizare de la Google din diverse motive

Dupa cum am precizat la inceputul analizei SEO, aceasta s-a desfasurat in luna August 2014.

In luna decembrie s-a mai efectuat un mic research cu Majestic SEO si s-a putut observa ca nr de link-uri externe catre domeniul Eurocor ro s-a diminuat ajungand de la  758 la 504.  Prin urmare si nr de link-uri externe s-a diminuat de la  89524 la 29640. Probabil s-a dat dizavow sau s-au sters anumite domenii si link-uri care au afectat/afectau  pozitia site-ului Eurocor in Google.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *