Top 5 motive pentru care sa integrezi mai multe canale de promovare intr-o campanie SEO
Afla care sunt avantajele folosirii mai multor canale de promovare online pentru business-ul tau!
In strategia unui business online este nevoie de un mix de canale de promovare atat in mediul virtual cat si offline. Insa un astfel de mix este necesar cu atat mai mult cu cat se doreste in strategia de promovare si includerea unei campanii de SEO. Aceasta este influentata, printre altele, si de anumiti indicatori metrici generati de alte canale de promovare, precum Facebook, Adwords, E-mail si nu numai.
Comparativ cu perioada de pana in anii 2010-2011, competitia a devenit tot mai acerba pe multe dintre pietele de produse/servicii din online si, prin urmare, nu mai este de ajuns utilizarea unui singur canal de promovare pentru a performa pe piata respectiva.
Pe foarte multe piete de produse si servicii din mediul online sunt cel putin cativa concurenti care folosesc mai multe canale de promovare, in mod regulat . Prin urmare, si ceilalti concurenti, fie actuali sau noi, trebuie sa se ridice la nivelul lor cel putin din punct de vedere al vizibilitatii pe piata pe care activeaza in ochii potentialilor cumparatori.
Unul dintre canalele pe care un business online ar trebui sa il includa in strategia de promovare este traficul organic. Pentru ca un site sa beneficieze de trafic organic semnificativ este nevoie de derularea unei campanii de SEO.
Aceasta ar trebui sa aiba in vedere niste obiective pe termen mediu si lung care sa implice mai multe canale de promovare in afara celui organic. O campanie SEO este influentata de foarte multi factori, pe care am sa-i dezvolt in randurile urmatoare si care au legatura cu alte canale de promovare online.
1.Numarul de cautari de brand pe Google
Unul dintre acesti factori este numarul de cautari de brand pe motorul de cautare Google. Acesta confera autoritate unui site care poate influenta pozitiv o campanie SEO aflata in derulare. In stabilirea autoritatii unui site, Google mai tine cont si de alti factori, precum vechimea site-ului, profilul de linkbuilding al acestuia, traficul direct si nu numai.
Cautarile pe brand pot proveni din celelalte canale de promovare ce pot fi folosite, precum Google Adwords (Search, Display, Remarketing), Facebook, newslettere, comparatoare, etc. Bineinteles ca nu toate canalele mentionate mai sus pot fi potrivite pentru acelasi business. Canalele de promovare trebuie alese in functie de obiectivele si specificul business-ului respectiv.
In paralel cu desfasurarea unei campanii de SEO, pot fi folosite canalele de promovare de mai sus, ce ajuta business-ul sa fie vizibil in piata imediat si sa aduca si primele vanzari. De exemplu, un utilizator poate cauta pe Google folosind o expresie nebranduita, precum “masini de spalat” si sa dea click pe anuntul platit Adwords al site-ului www.site.ro, sa analizeze oferta, iar dupa o perioada sa revina pe site, fie printr-o cautare branduita pe Google, fie prin bara de browser, fie intrand direct pe site.
Totodata, alte expresii de cuvinte pe care utilizatorii le pot cauta pe Google sunt cele de tipul “masini de spalat +nume site”. Astfel de cautari pot avea si ele influenta in cresterea categoriei “masini de spalat” pentru site-ul respectiv in motorul de cautare Google, din punct de vedere al pozitiei organice.
Un astfel de scenariu poate fi valabil si in situatia utilizarii canalelor Facebook, e-mail, a campanilor cu bloggeri si offline, care pot contribui si ele la cresterea numarului de cautari de brand pe Google.
Mai multe informatii utile despre cautarile cu brand puteti afla vizualizand clipul de mai jos, unde Rand Fishkin explica si alte avantaje ale acestora, in plus fata de cele deja mentionate.
2.Rata de click (CTR %) la nivelul intregului site in rezultatele organice Google
Rata de click este un alt factor ce influenteaza pozitiile unui site in rezultatele din Google. Odata cu cresterea numarului de cautari de brand in Google exista posibilitatea sa creasca si CTR-ul organic la nivelul intregului site, deoarece cautarile cu brand au un CTR (rata de click) mult mai mare comparativ cu cele nebranduite.
In primul grafic de mai jos, am ilustrat indicatorii metrici organici ce nu contin expresiile cu brand si in cel de-al doilea am inclus traficul cu brand.
Se poate observa din al doilea grafic ca indicatorii traficului branduit sunt mai buni, CTR-ul mediu fiind mult mai mare comparativ cu cel din traficul fara brand, acest lucru fiind explicabil deoarece utilizatorii stiu exact ceea ce cauta si dau click pe site-ul cautat.
Cresterea numarului de expresii cu brand cautate pe Google poate duce la cresterea CTR-ului organic la nivelul intregului site, ceea ce poate influenta pozitiv campania SEO aflata in derulare. CTR-ul pentru fiecare categorie in parte mai poate fi imbunatatit prin schimbarea si testarea tag-urilor meta title si meta description.
3.Semnalele sociale pe retelele de socializare
Semnalele sociale au inceput si ele sa devina importante in cadrul unei campanii de SEO, fiind factor de ranking. Avand o activitate derulata in mod regulat pe aceste retele de socializare, precum Facebook, Google depisteaza semnalele sociale ce pot fi reprezentate prin vizite pe site, like-uri, share-uri, comentarii la postarile care au legatura cu brandul magazinului tau si pot oferi un plus pozitiilor organice ale site-ului in motorul de cautare Google. Conform unui studiu facut de Larry Kim, indicatorii de engagement ale postarilor pe Facebook au o corelatie cu pozitiile acestora pe Google.
Mai multe informatii despre studiul efectuat de Larry Kim gasiti in webinarul de mai jos ( incepand cu min 20)
4.Rata de conversie a site-ului
Rata de conversie face parte din factorii de ranking Google, un site cu o rata de conversie mai mare comparativ cu altele de pe aceeasi piata putand fi considerat de motorul de cautare mai relevant pentru utilizatori din punct de vedere al continutului.
In ceea ce priveste folosirea mai multor canale si tipuri de campanii, acestea pot influenta rata de conversie a site-ului. De exemplu, folosirea campaniilor de retargeting si remarketing ajuta site-ul sa ramana in contact cu vizitatorii dupa ce acestia parasesc site-ul. Totodata, e-mailul poate fi folosit ca follow up pentru produsele aflate in cos sau pentru comenzile nefinalizate.
Cresterea ratei de conversie mai poate avea loc si prin imbunatatirea experientei utilizatorului pe site (navigare usoara, prezentare buna a produsului, teste A/B) si, bineinteles, prin diversificarea gamei de produse a site-ului si alte servicii oferite (transport si retur gratuit, retur 30 de zile).
Cresterea numarului de cautari de brand pe Google, dar si a traficului direct pot avea o influenta pozitiva asupra ratei de conversie a site-ului. Cu cat numarul vizitatorilor care retin site-ul respectiv creste si acesta ramane in “top of mind”-ul acestora, sansele ca traficul direct si a numarului de cautari de brand pe Google sa creasca sunt mai mari. Traficul direct si cel provenit din cautarile pe Google branduite au, in general, o rata de conversie mai mare, ceea ce face ca RT la nivelul intregului site sa creasca.
De mentionat faptul ca Google, in pozitionarea site-urilor in rezultatele organice, tine cont de rata de conversie provenita din traficul organic. Prin urmare, cresterea cautarilor de brand (exemplu: sacouri Bigotti) pe Google este benefica, deoarece acestea au, in general, o rata de conversie mai mare comparativ cu expresiile fara brand (exemplu: sacouri barbati).
5.Continutul de pe site
Intr-un webinar Andrey Lipattsev spunea ca, in continuare, continutul unui site poate influenta si el pozitionarea acestuia in motorul de cautare Google. Continutul poate fi imbunatatit atat prin gama de produse, cat si prin intermediul unei sectiuni de blog.
Cu ajutorul unei sectiuni de blog se pot atrage utilizatori care sunt interesati de domeniul din care face parte business-ul respectiv si care pot deveni clienti ai magazinului la un moment dat.
Temele de articole pot fi redactate avand la baza niste expresii relationate cu business-ul, care se cauta pe Google si, prin urmare, acestea sa atraga trafic organic si, totodata, pot fi promovate pe retele de socializare, precum Facebook si sa se imbunatateasca semnalele sociale pe care le-am mentionat mai sus.
In general, articolele de blog cu tematici noncomerciale au un potential viral mai mare, comparativ cu cele ce au continut comercial, precum o postare pe Facebook ce face referire la un produs sau la o oferta speciala. Iar o viralizare mai mare ajuta business-ul la brand awareness (notorietate). Nu in ultimul rand, articolele de blog pot contribui la castigarea de link-uri, care pot ajuta campania de SEO, desi obtinerea acestora in mod natural este, in general, un lucru mai greu de realizat.
Asa cum am mentionat la inceputul articolului, cei 5 factori au influenta in pozitionarea site-ului in motorul de cautare Google, insa nu sunt singurii de care acesta tine cont. Utilizarea mai multor canale de promovare ajuta nu doar campania SEO, ci si intregul business online, acestea oferind o vizibilitate mai larga site-ului in randul mai multor categorii de public tinta cu diferite caracteristici si etape din cadrul procesului decizional de cumparare.
Folosirea mai multor astfel de canale de promovare nu ofera o garantie a succesului unui business online, o importanta mare fiind data de oferta in raport cu ceilalti concurenti si aici mentionez gama de produse/servicii, preturi, numarul de brand-uri comercializate, notorietate si alte servicii referitoare la oferta (logistica, transport etc).
Voi ce experiente ati avut cu canalele de promovare mentionate mai sus? Le-ati folosit separat sau integrate cu o campanie de SEO si ce rezultate ati obtinut?